sobota 12. září 2020

ČESKÝ RÁJ | Trosky a Valdštejn s dobrou večeří v Turnově

Je před námi ještě pár krásných víkendů s příjemnými teplotami, a to je to nejlepší počasí na toulání venku. Český ráj nabízí spoustu skvělých tras a výletních cílů. A protože jsme tam nedávno strávili celý víkend, sepsala jsem vám pár tipů, kam se zatoulat, pokud do Českého ráje taky vyrazíte.

Český ráj máme moc rádi, hlavně proto, že to tam z východu Prahy máme opravdu kousíček. Tentokrát jsme výlet spojili s návštěvou kamarádů, kteří staví domeček nedaleko Jičína. Tam je mimochodem taky moc krásně a jestli budete mít čas, určitě se v tomhle městě Rumcajse a Albrechta z Valdštejna zastavte.

My jsme tentokrát páteční odpoledne věnovali přeměřování itongu  (všichni samozřejmě víme, kdo z naší dvojice přeměřoval, pro nováčky - já to nebyla) a diskuzi o stavebních materiálech. I tak jsme se ale stihli projít do přilehlého lesa a objevit Rumcajsovu jeskyni a vyhlídku na kopci Brada.

Ubytování

Následně jsme se na nocleh odexpedovali do Turnova. Kam jsem moc ráda, že jsme v pořádku dorazili, protože Turnov a Trutnov mezi sebou v mojí hlavě odjakživa vedou souboj. Když nám tedy na recepci hotelu Bohemia Inn potvrdili rezervaci, bylo jasné, že tentokrát vyhrálo správné město.

A pokud bude hotel zrovna obsazený, mrkněte na  Airbnb.com a ubytujte se v soukromí.

Posílám vám 750 Kč na první ubytko >>  http://bit.ly/sleva_od_di

Pěší okruh kolem Trosek

Ráno jsme se nasnídali a vyrazili na okruh okolo zříceniny hradu Trosky. Auto jsme nechali u železniční stanice v Borku, a pak kopírovali naučnou stezku Podtrosecká údolí až do Nebákova. Tady jsme se nacházeli zhruba v půli okruhu, a tak byl čas na sváču. Přímo pod hrází rybníka Nebákov je restaurace, ve které si můžete dát českou klasiku i žlutou nebo červenou limču. Doporučujeme.

V Nebákově jsme se odpojili od naučné stezky a přesedlali na červenou značku alias Zlatou stezku Českého ráje, která nás dovedla pod Trosky. Pokud jste se neobčerstvili v Nebákově, zde je další možnost, tentokrát i s kofolou. My jsme druhý oběd vynechali a vyšplhali až na hrad, tedy to, co z něj zůstalo. Prohlídka hradu vyjde na 120 Kč za dospělého.

Poslední část cesty je po modré značce a finální 2 km po asfaltu, což nepotěšilo moji kyčel, ale bohužel, alternativa na mapě není.

Hurá, jste u auta v Borku a máte v nohách krásných 14 km. Mapu výletu jsem vám připravila tady.

Z Hrubé skály na Valdštejn a zpět

Druhý výlet, který vám v Českém ráji můžu doporučit, je  výlet z Hrubé skály na Valdštejn. Ten jsme si dali pár let zpátky a bylo to taky boží. Z Turnova je to co by kamenem dohodil a výletní okruh má asi 9,5 km. Po cestě navštívíte zámek, hrad, arboretum, uvidíte spoustu pískovcových útvarů a pokocháte se luxusními výhledy. Na podzim se zbarveným listím to bude rozhodně paráda.  Mapu trasy najdete zde .

Turnov

Po takové porci kilometrů si jednoznačně zasloužíte sprchu dobrou večeři. Je skvělé, že i v menších městech se poslední dobou dá hodně dobře najíst a náš pragocentrismus musí stranou. V Turnově si zajděte na náměstí do restaurace v hotelu Korunní princ. První večer nám tak chutnalo, že jsme se vrátili i ten druhý, protože po výšlapu prostě nechceš nic riskovat. Pokud jste milovníci kávy, tak neuděláte chybu v Panorama Café.

Turnov ale překvapil i jinými věcmi, než jen gastronomií. Najdete zde spoustu překvapivě krásných míst. Překvapivě tedy pro někoho, kdo si myslí, že Turnov bude ošklivé, průmyslové město... Kromě pěkného náměstí se mi líbila třeba budova místní základní školy, kterou potkáte, pokud se vydáte z náměstí ulicí Skálova. Ta škola má prostě důstojnost. Mimochodem hned naproti ní si můžete zajít do letního kina.

Z mapy jsme také zjistili, že přímo z náměstí vede naučná stezka Zámecká NS Turnov - Hrubý Rohozec. A protože jsme už další den nechtěli nic náročného, vyrazili jsme dál po ní až do rozlehlého parku, který jsme si prošli až na vyhlídku. Pokud budete mít víc času (a sil) sejděte dolů k řece Jizeře a podél ní se dejte dál po naučné stezce až na zámek Hrubý Rohozec.

Tak co, vyrazíte do ráje? Do Českého?

S láskou,

2 komentáře:

1. These legal laws have been relaxed as Korea became democratised within the Nineties. Strong laws have been applied not solely on games, but in addition on overall content material of tradition including literature, music, motion pictures and broadcasting until the Nineteen Eighties. It’s additionally value reading the archives, that are updated quantity of} occasions a year.That is a query I get asked lots. But the reality is that there are lots of|there are numerous} options available to you, and the bestnewszone is certainly one of them. The consensus among 1xbet korea Forum participants was that Jeju wants built-in resorts to remain aggressive in regional gaming, notably with Japan expected to open the world's most costly IRs inside a decade.